Προμήθεια 220 πλαστικών κάδων απορριμμάτων από το Δήμο Βόλου ~ Πικάντικο - όλα για ενημέρωση και για την επικαιρότητα του internet

Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

Προμήθεια 220 πλαστικών κάδων απορριμμάτων από το Δήμο Βόλου


Υπογράφηκε τελικά η σχετική σύμβαση και, το αργότερο σε διάστημα 30 ημερών, ο Δήμος Βόλου θα προμηθευτεί 220 νέους πλαστικούς κάδους απορριμμάτων, προϋπολογισμού 60.000,00 €, που αναμένονται με μεγάλη ανυπομονησία από την Υπηρεσία Καθαριότητας.
Η περίπτωση της προμήθειας των νέων κάδων απορριμμάτων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των συνεπειών της οικονομικής κρίσης και των απίστευτα χρονοβόρων γραφειοκρατικών διαδικασιών που έχουν επιβληθεί στη λειτουργία των Δήμων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδικασία της προμήθειας ξεκίνησε από πέρυσι, περί τα τέλη καλοκαιριού. Συγκεκριμένα, στη διαγωνιστική διαδικασία συμμετείχαν δύο ενδιαφερόμενοι. Όταν ο μειοδότης ανάδοχος κλήθηκε να υπογράψει τη σχετική σύμβαση, επικαλούμενος οικονομικά προβλήματα, ζήτησε παράταση, προκειμένου να προσκομίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης. Με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική κατάσταση του επαγγελματικού κόσμου και επιδιώκοντας ο Δήμος να αποφύγει τυχόν επανάληψη του διαγωνισμού που θα συνεπαγόταν μεγαλύτερες καθυστερήσεις, υπήρξε από την Οικονομική Υπηρεσία ανοχή για ένα σύντομο διάστημα. Στη συνέχεια η εξέλιξη της υπόθεσης «πάγωσε», λόγω των κινητοποιήσεων των υπαλλήλων των ΟΤΑ, στο Δήμο, από το Νοέμβριο ως τα τέλη Δεκεμβρίου 2012, που είχαν ως αποτέλεσμα τη διακοπή της λειτουργίας της Οικονομικής Υπηρεσίας. Το πρώτο τρίμηνο 2013, δεν μπορούσαν να προωθηθούν διαδικασίες προμηθειών, αφού έπρεπε να προηγηθεί από την Οικονομική Υπηρεσία η έγκριση προϋπολογισμού, η δέσμευση πιστώσεων κλπ. Τελικά, επειδή δεν υπήρξε ανταπόκριση του αναδόχου στις υποχρεώσεις του και αφού έγινε η αναγκαία διερεύνηση και συνεννόηση με τη Νομική Υπηρεσία και τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, ώστε να διασφαλιστεί η ορθότητα και η νομιμότητα των ενεργειών και να μην προκύψουν νέα προβλήματα και νέες καθυστερήσεις, η Υπηρεσία απευθύνθηκε στο δεύτερο μειοδότη, ο οποίος και αποδέχτηκε την πρόταση. Ακολούθησε σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία κηρύχτηκε έκπτωτος ο πρώτος μειοδότης, έγινε μερική κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής που είχε καταβάλει για τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό, στο ποσό που αντιστοιχούσε στη διαφορά της τιμής μεταξύ των δύο προσφορών, ώστε ο Δήμος να προμηθευτεί επιπλέον κάδους, επιβλήθηκε ποινή αποκλεισμού από άλλους διαγωνισμούς για το προβλεπόμενο από τη νομοθεσία χρονικό διάστημα και αποφασίστηκε η πραγματοποίηση της προμήθειας από το δεύτερο μειοδότη. Τελικά, μόλις προχτές, υπογράφηκε από τον τελικό ανάδοχο και το Δήμαρχο Π.Σκοτινιώτη η σχετική σύμβαση.
Παρά την πίεση που ασκήθηκε για επίσπευση της διαδικασίας, η παράδοση των νέων κάδων θα γίνει το πολύ σε 30 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης, σύμφωνα με τη σχετική δυνατότητα που δίνει ο ΕΚΠΟΤΑ.
Οι συγκεκριμένοι κάδοι θα κατανεμηθούν σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες, ενώ η Υπηρεσία Καθαριότητας έχει ήδη επιλέξει τις θέσεις τοποθέτησής τους. Το μεγαλύτερο μέρος τους θα κατανεμηθεί στη Δημοτική Ενότητα του Βόλου, όπου εντοπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς, αφενός οι τελευταίοι κάδοι είχαν αγοραστεί στον πρώην Δήμο Βόλου το 2004, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αφετέρου έχει καταστραφεί ή υποστεί ζημιές μεγάλο μέρος των υφιστάμενων (περίπου 200 κάηκαν το 2011, ενώ πολλοί δεν έχουν καπάκια). Η αρμόδια Αντιδήμαρχος κ. Νατάσα Οικονόμου επισήμανε ότι με τους κάδους αυτούς η Υπηρεσία Καθαριότητας θα καλύψει μικρό μέρος των μεγάλων αναγκών του Δήμου, με προτεραιότητα οπωσδήποτε την αντικατάσταση των κάδων που δεν έχουν καπάκι, κυρίως στην Ενότητα του Βόλου, όπου ένας αριθμός 30 - 40 κάδων ανά τομέα παρουσιάζει αυτό το πρόβλημα, με στόχο βεβαίως την καλύτερη προστασία της δημόσιας υγείας και τη βελτίωση της εικόνας της πόλης.
Όσον αφορά, δε, την οικονομική διάσταση του θέματος, συνέχισε χαρακτηριστικά: «Επιτέλους η διαδικασία της συγκεκριμένης προμήθειας φτάνει στο τέλος της. Αντιμετωπίσαμε στην περίπτωση αυτή μία διαφορετική πτυχή της οικονομικής δυσπραγίας που βιώνουν οι επαγγελματίες. Η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει πολλές δυσλειτουργίες στους Δήμους, οι οποίοι προσπαθούν να σταθούν όρθιοι, αντιμετωπίζοντας πλήθος δυσκολιών, οικονομικών, διοικητικών, γραφειοκρατικών, που μπλοκάρουν στην πράξη την καθημερινή λειτουργία τους, με επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση των δημοτών. Από την πλευρά της, η κεντρική διοίκηση, με τις αποφάσεις ή τις παραλείψεις της, δυσκολεύει, όλο και περισσότερο, τη λειτουργία των Δήμων. Για παράδειγμα, αναφορικά με τις προμήθειες, λόγω της πολύμηνης καθυστέρησης στην υλοποίηση του Ενιαίου Προγράμματος Προμηθειών (αφορούν σε όλες τις προμήθειες πάνω από 60.000 €, εκτός από καύσιμα και τρόφιμα), είναι χαρακτηριστικό ότι η ΚΕΔΕ αναγκάστηκε δια του προέδρου της να ζητήσει, χτες, με επιστολή του προς τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, την επίσπευση των διαδικασιών και την άμεση έγκριση όλων των υποβληθέντων αιτημάτων των Δήμων, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα οι τελευταίοι να προχωρήσουν στις αναγκαίες προμήθειες και να διευκολυνθεί η λειτουργία τους».

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...