Επιστολή με θέμα την ηλεκτροκίνηση Βόλου - Λάρισας απέστειλε το ΤΕΕ Μαγνησίας στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Θεοφανόπουλο.
Ειδικότερα, η επιστολή αναφέρει τα εξής:"Με μεγάλη ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε από τον τοπικό τύπο, ότι το Δ.Σ. του ΟΣΕ, στην τελευταία συνεδρίασή του, ενέκρινε τη διακήρυξη για τη δημοπράτηση της α΄ φάσης του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος», προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Η α΄ φάση αφορά την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η β΄ φάση αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ.
Συνολικά, το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α΄ και Β΄ φάση), είναι προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Το ΤΕΕ Μαγνησίας διαχρονικά έχει τοποθετήσει το παραπάνω έργο ως το υπ’ αριθμόν «ένα» αναπτυξιακό έργο της περιοχής.
Είναι δε το πρώτο έργο που ζητήσαμε όταν η τότε κυβέρνηση μας είχε υποσχεθεί αντισταθμιστικά έργα για την απώλεια των Μεσογειακών αγώνων που βέβαια δε πραγματοποιήθηκαν ποτέ.
Σας παρακαλούμε όμως άμεσα να γίνει η παρουσίαση της μελέτης, διότι ο μειωμένος προϋπολογισμός γεννά πλείστα όσα ερωτήματα.
Το συγκεκριμένο έργο είχε αρχικά συνολικά προϋπολογιστεί για το ποσό των 80-100 εκ. ευρώ. Η αλλαγή της χάραξης (Κατάργηση του λεγόμενου «S» μέσα στη Νέα Ιωνία Βόλου) και η διατήρηση της υπάρχουσας μειώνει αρκετά τον προϋπολογισμό. Και ίσως αυτή την αλλαγή μέσα στην παρούσα οικονομική συγκυρία, μπορούμε να τη δικαιολογήσουμε.
Δεν μπορούμε όμως να δικαιολογήσουμε κατασκευή της υποδομής της συγκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής με προδιαγραφές μικρότερων απαιτήσεων από την κύρια σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τη γραμμή Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας.
Στόχος όλων πρέπει να είναι:
α) Η επίτευξη ταχυτήτων μεγαλύτερων των 120χλμ/ώρα και επομένως στην πραγματοποίηση της συγκεκριμένης διαδρομής σε χρόνο 30 έως 35 λεπτά
β) Η δρομολόγηση των νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινηταμαξών Desiro
γ) Η σύνδεση με τον προαστιακό Λάρισας – Θεσσαλονίκης
δ) Η πραγματοποίηση των δρομολογίων Βόλος – Θεσσαλονίκη και Βόλος – Αθήνα σε χρόνους προσαυξημένους με τον παραπάνω σε σχέση με τα δρομολόγια προς Λάρισα.
Είμαστε στη διάθεσή σας για να συνεργαστούμε, προκειμένου να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα".
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου