Το «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα με rock πινελιές, από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου ~ Πικάντικο - όλα για ενημέρωση και για την επικαιρότητα του internet

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Το «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα με rock πινελιές, από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου



Ένα έργο «δοκιμασμένο», πλούσιο σε αλληγορίες και ταυτόχρονα επίκαιρο για την σημερινή κοινωνικό – πολιτική συγκυρία, δίνει την ευκαιρία στο ΔΗΠΕΘΕ Βόλου να παρουσιάσει μία παραγωγή, η οποία απευθύνεται από κοινού και με την ίδια ένταση σε ανήλικους και ενήλικους θεατές. Μία μεγάλη παραγωγή, με 14 ηθοποιούς, με 6 διαφορετικά σκηνικά, 38 κοστούμια, εντυπωσιακά εφέ, πλούσια μουσική, που βασίζεται σε μία αριστοτεχνική θεατρική διασκευή όπως αυτή των Ι. Σιδέρη – Ν. Δροσάκη, εντυπωσίασε τους πρώτους θεατές και αποτελεί ψυχαγωγική πρόταση για την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου 2013.
Και ενώ η παράσταση ενθουσιάζει τους μικρούς θεατρόφιλους με τα εντυπωσιακά εφέ και την πλούσια δράση, το ενήλικο κοινό είναι εκείνο που ανταποκρίνεται στην ουσία του έργου, αναγνωρίζοντας τη σημερινή Ελλάδα μέσα στο «άχρονο» παραμύθι. Εξάλλου, η Πηνελόπη Δέλτα, σε μία ανάλογη περίοδο οικονομικής και πολιτικής κρίσης έγραψε το έργο, και όπως η ίδια χαρακτηριστικά αναφέρει «Θυμωμένη για την αδράνεια του παλατιού, σε ώρα τέτοιας κρίσεως, έγραψα, στο θυμό μου απάνω, σε δέκα μέρες μέσα, το δεύτερο βιβλίο μου, ζωγραφίζοντας, στο πρόσωπο του αγοριού αρχηγού τον Νεοέλληνα που θα έσωζε τον τόπο του». Εάν δε η συγγραφέας μπορούσε σήμερα να δει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται η χώρα από τους δανειστές της, θα αισθανόταν δικαίωση για την κορυφαία σκηνή του έργου της, για τη «γαϊδουροκεφαλή» με την οποία ο δανειστής του βασιλείου της Μοιρολατρίας ειρωνεύτηκε το βασιλιά και το λαό της χώρας στο έργο. Γνωρίζοντας δε η Π. Δέλτα και την παθογένεια της ελληνικής φυλής, δε διστάζει να αποδώσει ευθύνες και στους ίδιους τους πολίτες, οι οποίοι αφήνονται στη μοίρα τους και δεν παλεύουν για την πρόοδο της χώρας τους. Αν και το έργο γράφτηκε περισσότερα από 100 χρόνια πριν, η παρουσίασή του στη θεατρική σκηνή, αποτελεί στην κυριολεξία μία «γροθιά στο στομάχι» για κυβερνώντες και κυβερνούμενους. Σαφώς το μεγάλο μερίδιο ευθύνης κατευθύνεται προς του έχοντες την εξουσία, όμως οι αιχμές είναι σαφέστατες και για την ατομική ευθύνη του καθενός. Δίκαια ο Κωστής Παλαμάς, σε κριτική του για το έργο, το χαρακτήρισε ως «Ένα παραμύθι για παιδιά και μαζί ένα διήγημα για τους μεγάλους».

«Παραμύθι Χωρίς Όνομα», σε διασκευή των Ισίδωρου Σιδέρη – Νίκου Δροσάκη
Στο Βασίλειο του Αστόχαστου η πείνα θερίζει. Πλήθος λαού μεταναστεύει, προκειμένου να βρει μια καλύτερη ζωή στα γειτονικά βασίλεια. Ακόμη και η βασιλική οικογένεια δεν εξασφαλίζει τα στοιχειώδη για τη διατροφή της. Ο παλατιανός Πανουργάκος αρπάζει από το λαό τρόφιμα για την σίτιση των κατοίκων του παλατιού. Το βασιλόπουλο απογοητευμένο από την παρακμή της οικογένειάς του και του τόπου κατευθύνεται στο δάσος. Εκεί συναντά τη Γνώση, η οποία «ξυπνά» το νεαρό πρίγκιπα και του δίνει την ώθηση για να αντιδράσει. Ο πρίγκιπας ταξιδεύει στο βασίλειο και γνωρίζει το λαό του. Διαπιστώνει τα προβλήματά του, τις επιθυμίες του, την αδικία που κυβερνά τον τόπο. Παράλληλα γνωρίζει και την αγάπη στο πρόσωπο της Μαρίας, της κόρης του Σιδερά που ο ίδιος ο πρίγκιπας σώζει από βέβαιη καταδίκη στο δικαστήριο του Λαγόκαρδου. Με τη Μαρία ξεκινά μια νέα ζωή, προσπαθούν μαζί να αφυπνίσουν το λαό για να αντιδράσει. Παράλληλα, ο βασιλιάς ζητά δάνειο από το γειτονικό βασίλειο του Εξαδέλφου, ο οποίος απαντά προκλητικά, στέλνοντας στο βασιλιά αντί δανείου, ………μία γαϊδουροκεφαλή, ένα ειρωνικό γράμμα και τελικά, στέλνει και το στρατό του για να κατακτήσει το βασίλειο της Μοιρολατρείας. Ο λαός υπνωτισμένος από τα προβλήματα και την απογοήτευση, πνίγει τον πόνο του στο ποτό, μέσα σε καπηλειά και ταβέρνες, κατηγορώντας το βασιλιά και την κακή του μοίρα. Οι απατεώνες βρίσκουν την ευκαιρία να δράσουν, τα υπάρχοντα του κόσμου καταλήγουν στα χέρια των επιτήδειων και ένα κλίμα αναρχίας κυριαρχεί. Μέσα σε αυτό το θολό τοπίο, ο πρίγκιπας και η Μαρία προσπαθούν να πείσουν τους Μοιρολάτες να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους. Να οργανώσουν στρατό για να αντεπιτεθούν στο βασιλιά Εξάδελφο και να μην υποδουλωθεί η Μοιρολατρεία. Θα τα καταφέρουν;
Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Σπύρου Μαβίδη, Σκηνικά – Κοστούμια Ιωάννας Τουλούπη, Φωτισμούς Κώστα Τατάκου. Βοηθός Σκηνοθέτη και υπεύθυνος για τα video o Χαράλαμπος Παυλίδης, ενώ τα τραγούδια του έργου διασκευάστηκαν και ενορχηστρώθηκαν στο Studio A440 του Γιώργου Ζαγόρη (Τα τραγούδια της παράστασης είναι διασκευές επάνω σε κλασικές rock μελωδίες - τραγούδια των Queen, Jon Bon Jovi, The Clash, Bruce Springsteen, Fredie Mercury, Pat Benatar. Το μουσικό θέμα της παράστασης αποτελείται από διασκευές και διαφορετικές ενορχηστρώσεις στο κομμάτι «Fear of the Dark» των Iron Maiden).
Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Ματίνα Καλογεροπούλου, Σταύρος Καραγιάννης, Ειρήνη Κουτρουμάνου, Αντώνης Κουτσελίνης, Σπύρος Μαβίδης, Μαρία Μαργαρίτη – Χαϊντούτη, Νατάσα Μήττα, Αλέξανδρος Μπαλαμώτης, Δημήτρης Νάνος, Σταμάτης Παγασαίος, Χαράλαμπος Παυλίδης, Περικλής Τσαμαντάνης, Μαρία Φραγκουδάκη. Συμμετέχει ο χορωδός Γαβρήλος Μουσκής.
Οι παραστάσεις έχουν ξεκινήσει από τα τέλη Φλεβάρη και το έργο θα παρακολουθήσουν περισσότεροι από 8.000 θεατές σε οργανωμένες παραστάσεις για τα σχολεία.
Το Σάββατο 30 Μαρτίου, στις 9,00 το βράδυ στο Θέατρο της Παλαιάς Ηλεκτρικής θα πραγματοποιηθεί η επίσημη πρεμιέρα του έργου και για το ενήλικο κοινό. Βραδινή παράσταση επίσης θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 31 Μαρτίου στις 9,00 το βράδυ. Δεδομένης της λειτουργίας ενός μόνο θεατρικού χώρου στη πόλη του Βόλου αυτή τη στιγμή, ενδέχεται οι δύο αυτές παραστάσεις να είναι και οι μόνες που θα πραγματοποιηθούν σε ώρες βραδινές, επομένως το θεατρόφιλο κοινό θα πρέπει έγκαιρα να προμηθευτεί τα εισιτήριά του. Η προπώληση των εισιτηρίων για τις δύο παραστάσεις θα πραγματοποιηθεί ως εξής : Πέμπτη 28 Μαρτίου : προπώληση από το ταμείο του κινηματογράφου «Αχίλλειον» 6,00 – 9,00 το απόγευμα, Παρασκευή 29 Μαρτίου : προπώληση από το ταμείο του «Αχίλλειον» 11 – 1 το πρωί και 6 – 9 το απόγευμα, Σάββατο 30 Μαρτίου : προπώληση από το ταμείο του «Αχίλλειον» 11 – 1 το πρωί και το απόγευμα 6 – 9 από το Ταμείο του Θεάτρου της Παλαιάς Ηλεκτρικής, Κυριακή 31 Μαρτίου : προπώληση από το ταμείο του «Αχίλλειον» 11 – 1 το πρωί και το απόγευμα 6 – 9 από το Ταμείο του Θεάτρου της Παλαιάς Ηλεκτρικής.
Η τιμή του εισιτηρίου σύμφωνα με την κοινωνική πολιτική του Δήμου Βόλου έχει οριστεί στα 5€ για τους ενήλικες θεατές και στα 3 € για τα μαθητικά και φοιτητικά εισιτήρια. Η επιχορήγηση των Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Βόλου, επιτρέπουν στο ΔΗΠΕΘΕ Βόλου να παρουσιάζει τις παραστάσεις του με τη μικρότερη δυνατή οικονομική επιβάρυνση στους προϋπολογισμούς των οικογενειών της πόλης, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα των παραστάσεών του.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...