Οι τελευταίες λεπτομέρειες της πρότασης για την αλλαγή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Βόλο, που προωθεί η Δημοτική Αρχή για το επόμενο χρονικό διάστημα, οριστικοποιήθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Δήμου Βόλου, σε συνέχεια προηγούμενης σχετικής απόφασης.
Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Βιώσιμης Κινητικότητας Ν.Μόσχος παρουσίασε συνοπτικά οικονομικά στοιχεία του Σ.Ε.Σ. με τα σημερινά δεδομένα, καθώς και τις εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση των στοιχείων αυτών μετά από την αλλαγή του. Συγκεκριμένα, το ποσό από τα έσοδα του Σ.Ε.Σ για το έτος 2012 ανήλθε στα 140.689€. Το ποσό αυτό, με τα πιο συντηρητικά κριτήρια που τέθηκαν, εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 130-140% τουλάχιστον, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος συντήρησης του συστήματος και των λειτουργικών εξόδων. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι ο ανάδοχος θα εισπράττει ποσοστό επί των εισπράξεων των καρτών και των μηχανημάτων και όχι επί των προστίμων, το ποσό των οποίων δεν περιέχεται στις προβλέψεις που ανάπτυξε ο κ. Μόσχος.
Επίσης συζητήθηκε το θέμα της επέκτασης ή όχι του Σ.Ε.Σ. στις Δημοτικές Ενότητες Αγχιάλου, Αρτέμιδος, και Πορταριάς – Μακρινίτσας. Μετά από έντονο προβληματισμό και διεξοδική συζήτηση, τα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν να μην συμπεριληφθούν προς το παρόν οι περιοχές αυτές στο σύστημα. Ωστόσο, στο ακέραιο ισχύει το σχέδιο επέκτασης του Σ.Ε.Σ που παρουσίασε στην προηγούμενη Εκτελεστική Επιτροπή ο κ. Μόσχος και αφορά περιοχές του Βόλου και, για πρώτη φορά, δρόμους στη Ν. Ιωνία. Να σημειωθεί ότι ο τέως Δήμος Ν. Ιωνίας είχε λάβει απόφαση για εφαρμογή Σ.Ε.Σ. και μάλιστα σε πολύ περισσότερους δρόμους, η οποία όμως ποτέ δεν πήρε τη μορφή της Κανονιστικής.
Η Εκτελεστική Επιτροπή επίσης αποφάσισε την κοστολόγηση της χορήγησης της κάρτας μονίμου κατοίκου στο ποσό των 20,00€ (εφ’ άπαξ ετησίως).
Υπενθυμίζεται ότι οι βασικοί άξονες της πρότασης για την αλλαγή του ΣΕΣ στο Βόλο, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί καθ΄ όλο αυτό το χρονικό διάστημα, μετά από δεκάδες συναντήσεις με εκπροσώπους εξειδικευμένων εταιρειών και μετά από την μελέτη παραδειγμάτων άλλων ελληνικών και ευρωπαϊκών πόλεων, αποφασίστηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής.
Το νέο σύστημα θα λειτουργεί με βάση τις νέες τεχνολογίες και κυρίως τη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Συγκεκριμένα, ο χρήστης του Σ.Ε.Σ μόλις παρκάρει το αυτοκίνητο του σε αντίστοιχη θέση θα καλεί συγκεκριμένο αριθμό, στον οποίο αφού καταχωρήσει στο σύστημα τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του, θα ξεκινάει μετά από 10 λεπτά η χρέωση της προπληρωμένης κάρτας, τον αριθμό της οποίας θα έχει δώσει ή τον αριθμό της πιστωτικής του κάρτας. Τις προπληρωμένες κάρτες θα μπορεί να τις προμηθεύεται από δημοτικά καταστήματα, περίπτερα, καταστήματα . Η δημοτική αστυνομία θα μπορεί να πραγματοποιεί τον έλεγχο με βάση το σκανάρισμα της πινακίδας κυκλοφορίας με ειδικά μηχανήματα και θα εκδίδει άμεσα την σχετική κλήση σε περίπτωση παραβίασης. Η χρέωση θα γίνεται αναλογικά με βάση τον πραγματικό χρόνο που ο χρήστης χρησιμοποιεί το Σ.Ε.Σ.
Επικουρικά γι’ αυτούς που δεν θα επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους τηλέφωνο και τις προπληρωμένες κάρτες, θα υπάρχουν επικουρικά κάποιος περιορισμένος αριθμός νέων παρκομέτρων καθώς και κάρτες. Οι χρήστες ωστόσο των παρκομέτρων δεν θα έχουν το πλεονέκτημα της αναλογικής χρέωσης ανάλογα με τον πραγματικό χρόνο χρήσης του Σ.Ε.Σ
Στο υφιστάμενο Σ.Ε.Σ αυτή τη στιγμή υπάρχουν 737 θέσεις. Η πρόταση περιλαμβάνει την επέκταση στην περιοχή του ΙΚΑ, στην Κοραή – 54Συντ. Ελλάς, Βασσάνη, Αντωνοπούλου, Παλαιά (ψαράδικα – Τουλούμπα), εμπορικό κέντρο Ν. Ιωνίας (Αναπάυσεως, Λ. Ειρήνης, Μαιάνδρου). Το σύνολο της πρότασης επέκτασης ανέρχεται στις 1.927 με δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης.
Το Σ..Ε.Σ. προβλέπεται να επεκταθεί σε δύο ζώνες μια (1) επισκεπτών και μια (1) μικτή με δυνατότητα ηλεκτρονικών πινακίδων ενημέρωσης. Ως προτεινόμενη τιμή χρονοχρέωσης αποφασίσθηκε τα 0,50€/μισή ώρα δηλ. με κλικακωτή κοστολόγηση και ωράριο και στον ανώτατο όριο χρήσης του Σ.Ε.Σ. έως τις δύο ώρες. Στα πλεονεκτήματα του νέου Σ.Ε.Σ είναι ότι ο Δήμος θα έχει σε ημερήσια βάση σε online βάση την πραγματική κίνηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν το Σ.Ε.Σ με τους αντίστοιχους κυκλοφοριακούς φόρτους
Το νέο Σ.Ε.Σ. θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. Η εταιρεία που θα αναδειχθεί μετά τον σχετικό διαγωνισμό εκτός της προμήθειας των σχετικών μηχανημάτων και του σχετικού λογισμικού, θα αναλάβει και το κόστος συντήρησης, διαγράμμισης σήμανσης κλπ όλου του συστήματος.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου